Condiții generale de transport charter cu autocarul

Turiștii se obligă să respecte Condițiile Generale de Transport și prevederile în vigoare ale Legii Transporturilor din România și a celorlalte state prin care călătorește. Turistul care efectuează o rezervare la charterul de autocar spre Grecia/Bulgaria pentru un alt turist, este responsabil față Agenția de Turism organizatoare pentru orice pagubă produsă de acesta din urmă.

Turiștii au obligația să se prezinte la locul de îmbarcare cu minim 30 minute înainte de ora înscrisă pe voucher pentru plecare sau transfer. Locurile în autocar au fost prealocate la momentul rezervării, pasagerii au obligația să ocupe doar locul înscris pe voucher/confirmarea de rezervare.

Este responsabilitatea turistului să se asigure că deține toate documentele de călătorie necesare intrării, tranzitării sau staționării pe teritoriul unei țări străine cum ar fi pașaport/carte de identitate, vize, adeverință medicală.

Turiștii se obligă să respecte prevederile țărilor tranzitate, referitoare la documentele de intrare/ieșire, prevederile vamale, financiar administrative, referitoare la persoana sau la bagajele sale. Agenția de turism organizatoare nu își asumă nicio responsabilitate în cazul în care un turist nu respectă prevederile mai sus menționate.

Dacă pe parcursul călătoriei, turistului i se refuză dreptul de a intra sau tranzita o țară pentru că nu este în posesia documentelor corecte de călătorie, toate consecințele, inclusiv toate daunele suferite de Agenția de Turism organizatoare și de transportator, cad în responsabilitatea și vor fi suportate de către turist, fără ca acesta să poată beneficia de vreo returnare integrală sau parțială a contravalorii călătoriei.

Dacă unul sau mai mulți turiști sunt reținuți și debarcați în frontieră pentru motive determinate de formalitățile de trecere a frontierei, documente nevalabile, bagaje ilicite sau ilegale etc. și timpul de rezolvare al problemelor depășește 30 minute, autocarul își va continua călătoria după consumarea celor 30 minute.

Sticlele de plastic, bagajele de mână sau alte obiecte voluminoase se depozitează în spațiul special amenajat, deasupra scaunelor.

Bagaje

În tarifele prezentate sunt incluse 40 kg de bagaj (1 sau 2 genți cu dimensiunile medii 70/40/20 cm) per persoană, care se vor depozita în compartimentul pentru bagaje al autocarului, precum și un bagaj de mână de maxim 5 kg (poșetă, rucsac), care se poate lua în interiorul autocarului.

Bagajele de mână trebuie depozitate în spațiile special amenajate din autocar (nu sub scaune sau pe intervalul dintre ele). Buzunarul de plasă din fața scaunului dumneavoastră este destinat păstrării de pliante, broșuri sau hărți. Vă rugăm să nu păstrați aici sticle de plastic sau obiecte voluminoase.

Agenția de Turism organizatoare nu își asumă nicio responsabilitate pentru transportul bagajelor de mână. Aceasta revine în întregime turistului, în afara cazului în care deteriorarea este din vina transportatorului și poate fi dovedită de turist.

Agenția de Turism organizatoare nu este responsabilă în cazul pierderii sau deteriorării de bunuri și obiecte de valoare cum ar fi: bani, bijuterii, obiecte de artă, camere foto/video, computere etc., aflate în bagajul de mână al turiștilor.

Responsabilitatea pentru furtul, pierderea sau deterioarea bagajelor transportate în cala de bagaje, altele decât bagajele de mână, revine companiei autorizate să efectueze transportul, numai în cazul în care acestea se produc din neglijența intenționată a echipajului autocarului, care va trebui dovedită de reclamant. Turiștii au obligația să depună orice reclamație referitoare la pierderea/furtul sau deteriorarea bagajelor, imediat după sosire. Orice reclamație ulterioară nu va mai fi luată în considerare.

Nu este permis transportul animalelor.

Este strict interzis, transportul în bagaje de: droguri, substanțe explozive sau toxice, arme, muniție, tuburi de oxigen sau gaz, butelii sau orice alte substanțe caustice periculoase, a operelor de artă de patrimoniu fără autorizațiile necesare, precum și alte obiecte și substanțe prin care se încalcă legile în vigoare pe teritoriul României sau al altor state.

Orar

Agenția de Turism organizatoare nu își asumă nicio responsabilitate pentru întârzierile curselor și/sau pentru pierderile suferite de către călător, ca urmare a acestor întârzieri, orele de sosire depinzând de timpul de așteptare din granițe și de pe șosele.

Agenția de Turism organizatoare și transportatorul au dreptul, oricând, să anuleze o cursă în cazul amenințării sau existenței unui război, conflict armat, atac terorist, blocadă, grevă, condiții meteorologice nefavorabile, mișcări sociale, probleme tehnice ale autocarului sau alte circumstanțe ce ar putea fi un impediment pentru efectuarea călătoriei.

Călătorie

Copiii sunt acceptați la bordul autocarelor numai supravegheați de către adulți.

Este interzisă folosirea aparatelor personale de radio, casetofoanelor, mini TV, video sau a instrumentelor muzicale în autocar. Utilizarea unui walkman sau a unui CD player este permisă numai în condițiile în care volumul sunetului nu deranjează ceilalți pasageri.

Este intrezis pasagerilor: deteriorarea sau murdărirea autocarului, consumul de băuturi alcoolice și a alimentelor în interiorul autocarului, obstrucționarea în orice fel a conducătorului auto sau a celorlalte persoane din echipaj în îndeplinirea în bune condiții a atribuțiilor specifice, cauzarea de neplăceri sau discomfort călătorilor din autocar sau altor participanți la trafic. În cazul în care comportamentul turiștilor nu este conform acestei prevederi, reprezentantul agenției de turism organizatoare sau companiei autorizate să efectueze transportul, poate interzice turistului efectuarea sau continuarea călătoriei, fără ca acesta să aibă dreptul la o despăgubire sau rambursare ulterioară a contravalorii achitate.

Este interzis fumatul în autocar. Reprezentantul agenției de turism organizatoare sau conducătorul auto sunt autorizați să ceară pasagerilor care încalcă această regulă sau sfidează cererea de a nu fuma, să coboare imediat din autocar.

În cazul opririlor de pe traseu, turiștii sunt obligați să se întoarcă la autocar în timpul anunțat înainte de oprire.

Sesizările/reclamațiile privind îndeplinirea de către Agenția de Turism organizatoare a serviciilor de transport cu autocarul spre Grecia/Bulgaria sau altă destinație, trebuie depuse în scris în cel mai scurt timp, dar în cel mult 3 zile de la data călătoriei.

Dacă, pentru indiferent ce motiv, Agenția de Turism organizatoare nu poate îndeplini sau nu și-a îndeplinit obligațiile contractuale, aceasta va găsi soluția cea mai bună de remediere a situației sau o alternativă pentru transport, în măsura în care acest lucru este posibil și la costuri rezonabile.

Asigurări

Transportatorul asigură pasagerii pentru toate vătămările corporale rezultate din deplasarea vehiculului și din prezența lor în vehicul. Asigurarea nu acoperă vătămările corporale generate din vina pasagerului sau a bagajelor transportate.

Efectuarea plății de către turist implică automat acceptarea Condițiilor Generale de Transport cu Autocarul.